Insikter direkt från Minds chattsamtal för behovsstyrd verksamhetsutveckling

Detta projekt utvecklar AI som analyserar chattsamtal mellan volontärer och stödsökande. Språkdata analyseras med Natural Language Processing och Machine Learning. Analys av språkdata ger Mind data-drivna insikter kring verksamhetens huvudintressenter: 

Stödsökanden: Hur stödsökande mår innan och efter chatten med Mind, ämnen som de vill prata om och hur de upplever samtalet. 

Volontären: Hur volontären upplever chatten, vilka chattsamtal som upplevs som mest krävande, vilka ämnen och behov som är utmärkande för de samtalen och hur volontärerna agerar i dessa chattar 

Projektet möjliggör säkrare, mer detaljrikt och representativt statistiskt underlag för att styra organisationen, förmedla mer precisa insikter om samtalen till civilsamhället och andra aktörer och bättre anpassat utbildningsmaterial till volontärer baserat på centrala och återkommande teman hos stödsökande. Bättre arbetssituation genom möjligheten till anpassat stöd till volontärer vid särskilt svåra samtal och riktade fortbildnings- och handledningsinsatser. Insatserna säkerställer att volontärer har den kompetens som krävs, vilket ökar kvalitén i samtalen. 

Arbetspaket: 
AP1: Projektledning, Ansvarsfull AI, regulatoriska ramverk, och datasäkerhet.
AP2: Datahantering och behovsanalys i relation till Minds behov och kvalitetsindikatorer 
AP3: Utvecklad och kvalitetstestad AI. Data labeling, analys av data, itereringar AP4: Interface för insikter; konceptualisering och visualisering av resultaten 
AP5: Organisatoriskt lärande av AI-resa; presentera och ta fram utbildningsmaterial till anställda inom Mind

Attributes

Vision & Strategy, Organization
Civil Society
Research & Development
More Efficient, Better Quality
Experimenter
Language
Machine Learning
}