Er egen assistent: Gör alla medarbetare till bolagsexperter
En av våra kunder stod med två tidskrävande utmaningar:
- De har enorma mängder dokument om produkter, tjänster, policys mm i olika filformat och språk som är väldigt tidskrävande att hitta rätt information bland.
- De får löpande många inkommande kundmail som kräver mycket resurser internt för att kunna svara och hantera även enklare frågor.
De önskade därför skapa en snabbare och smidigare arbetsmiljö som frigör avgörande tid, effektivkt förmedlar kunskap och information så att medarbetara kan göra precisa sökningar och få frigjord tid för andra prioriterade uppgifter.
Målsättningen för samarbetet:
- Att automatiskt svara och hantera kundförfrågningar, för att frigöra tid och resurser internt för att få mer tid åt andra prioriterade uppgifter.
- Att förenkla och förbättra intern informationshantering för att snabbare hitta den precisa information som krävs.
- Att frigöra tid och resurser för att öka effektiviteten och innovationen.
Vi hjälpte kunden att skapa deras egna och interna Copilot som tränades på kundens specifika interna data för att bli en expert inom företagets informationsdomän.
Nu kan företaget effektivt hantera och besvara kundförfrågningar genom Copilotens intelligenta svarsfunktioner. Samtidigt som interna medarbetare på ett mycket effektivare sätt kan söka och hitta intern information.
Kunden såg ROI inom bara några få månader då,
- 67% Sparade tid som de kan använda åt andra prioriterade uppgifter
- 75% Kunde snabbare söka fram rätt svar på sina frågor
- 30 minuter 22% av användarna sparar 30 minuter, varje dag
Ökad Kundnöjdhet: Genom att minska svarstiderna på kundförfrågningar upplevde kunden en märkbar ökning av kundnöjdheten. Deras kunder fick snabbare och mer relevanta svar, vilket skapade starkare kundrelationer.
Effektivare informationshantering: Interna medarbetare kunde nu enkelt och effektivt hitta den specifika information de behövde. Detta effektiviserade arbetsflöden och förbättrade även arbetsmiljön.
Frigörande av tid och resurser: Med Copiloten som hanterade repetitiva uppgifter har tid och resurser frigjorts vilket möjliggjort för mer tid åt andra prioriterade uppgifter och strategiskt arbete. Detta har ökat deras konkurrenskraft och förmåga att anpassa sig till förändringar.
En skräddarsydd Copilot är ett steg mot en mer tillfredsställande kundupplevelse och en arbetsplats som värdesätter produktivitet och innovation. Genom att investera i teknologi som en intern Copilot har kunden skapat och optimerat ett framgångsrikt arbetsflöde med en lösning som är redo för framtiden.